• +
    0
    Managed Services-kunder
  • +
    0
    års erfarenhet av Managed Services
  • +
    0
    års samarbete med Microsoft
  • +
    0
    särskilda Managed Services-konsulter i Skandinavien

Mer tid och mindre stress med Managed Services

Det är ett heltidsjobb att sköta den dagliga driften och uppdateringen av IT-system och applikationer.

 

Med Managed Services lägger du ut det jobbet på vårt team av främst skandinavisktalande experter som ser till att ditt företags IT alltid är uppdaterad, optimerad och säker.

Stärk ditt företags konkurrenskraft

Managed Services ger dina medarbetare mer tid för innovation och utveckling. Skapa konkurrensfördelar genom att fokusera mer på kärnverksamheten, på att lösa affärsproblem, utveckla nya idéer och förbättra kundupplevelsen. 

Vi är experter på Managed Services för Microsoft Dynamics 365

Cepheo har tillhandahållit Managed Services för Microsoft Dynamics 365 sedan plattformen lanserades 2016. Vi vet vad som krävs för att stödja och vidareutveckla dina lösningar.

Med Cepheo Managed Services kan du

Öka effektiviteten och produktiviteten genom att minimera

driftstopp, fel och risker i dina applikationer

 

 

Minska driftskostnaderna för IT genom att bara

betala för de tjänster du behöver 

 

Frigör mer tid att fokusera på kärnuppgifter som driver

tillväxt och frambringar konkurrensfördelar 

 

Förbättra innovationen genom att få tillgång till den

senaste tekniken och branschens bästa praxis

 

Vad gör Cepheo unikt som Managed Services-partner?

Efter mer än 25 års erfarenhet som Managed Services-partner har vi skapat en uppsättning strukturerade och beprövade processer och modeller som säkerställer effektiv och stabil IT-drift för företag. Det är så vi skapar framgång och trygghet för våra kunder.

CIO fick tillbaka sin nattsömn

“Jag sov alltid med mobilen bredvid kudden. Nu har Managed Services tagit över och jag kan sova gott om natten igen”, säger Frode Vatne, CIO på Pelagia.

Skalbar, flexibel och kostnadseffektiv

Sätt samman rätt Managed Services utifrån dina behov, utmaningar och din budget. Du bestämmer själv omfattningen och betalar bara för det du behöver.

Därför ska du välja Cepheo

Din affärsplattform är i goda händer hos våra drygt 450 digitaliseringsspecialister. Oavsett om det handlar om Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, Microsoft Power Platform, Microsoft Azure eller Cepheos branschspecifika lösningar. Vi håller dina applikationer och system i toppform. 24/7/365.

Kontinuerligt samarbete

Hos oss har du samma skandinaviska Service Delivery Manager från projektets start till långt efter att tjänsterna har levererats. Detta ger den bästa utgångspunkten för den dagliga operativa och strategiska dialogen. Vi tar också hela ansvaret för att de senaste uppdateringarna av din IT fungerar från allra första dagen. 

Skapa framgång med outsourcing

Är Managed Services en fördel för ditt företag?


Detta får du med

Cepheo Managed Services

Support och underhåll

  • Helpdesk och förstklassig support fungerar som kundens SPOC för incidenter, problem, frågor och serviceförfrågningar relaterade till Microsoft Dynamics AX/365.

  • Användar- och applikationssupport hanterar incidenter och användarsupportärenden som eskaleras från helpdesk.

  • Åtkomst och användarhantering stöder och hanterar förfrågningar om att lägga till, ta bort och ändra användarrättigheter för användarkonton.

  • Tjänsten hanterar serviceförfrågningar enligt överenskomna servicenivåer.

  • Hanterar lösningen av incidenter där flera parter är inblandade (t.ex. incidenter relaterade till integrationer eller infrastrukturtjänster).

  • Proaktiv kundengagerad medarbetare som säkerställer löpande förbättringar, uppföljning av incidenter, problem och andra skyldigheter.

Kontinuerlig uppdatering

  • Säkerställer att kundapplikationer uppdateras enligt Microsoft Dynamics 365-livscykeln, inklusive ISV-moduler, integrationer och kundspecifika anpassningar.

  • Informerar kunder om kommande ändringar i Dynamics 365 FO-applikationen, till exempel uppdateringar, försämringar och funktionsändringar. I detta ingår att ge kunden råd om vad som behöver göras.

  • Den här tjänsten hjälper kunder att bygga, distribuera och köra tester. Både manuella och automatiska tester.

  • Cepheo ansvarar för att hantera kundens Dynamics 365 Azure-prenumeration. Det gör det möjligt för Cepheo att övervaka och optimera kostnader baserat på Azure-förbrukning.

  • Lanseringsplanering, utveckling och implementering av nylanseringar i produktionsmiljön.

  • Proaktiv hantering av DevOps i samband med löpande uppdateringar och automatiserade processer för Dynamics 365.

  • Säkerställer att kundapplikationer uppdateras enligt Microsoft Power Platforms livscykel.

Kontinuerlig förbättring

  • Proaktiv hantering av prestanda och stabilitet. Optimeringskonsult för batchjobb, integrationer och datahantering.

  • Föreslår, ger råd och utmanar kunder om hur de kan dra nytta av tillgänglig eller ny teknik för att förbättra sin verksamhet.


 

Är du nyfiken på möjligheterna med Managed Services? Kontakta vår expert.

 

Patrick Bubicic

 

Sales Director, Sverige

Telefon:+46 730 78 78 70

Mail: pbubicic@cepheo.com